zondag 9 januari 2011

Stage 2de kleuterklas

Na heel wat drukke dagen, activiteiten voor te bereiden, mijn stagemap in orde te brengen, materiaal te knutselen, ... was het eindelijk zover. Daar stond ik dan vol goede moed, met mijn auto vol geladen met materiaal, klaar voor mijn eerste stage dit schooljaar.

Na wat over en weer geloop met materiaal van mijn auto naar de kleuterklas, was ik klaar om de klas te versieren. Het plankje versierde ik met een matje met daarop een mes, vork, bordje en lepel, een glas en een afbeelding waar het BC "aan tafel" duidelijk wordt. Ik versier de klas met afbeeldingen en tekeningen. In de poppenhoek zette ik enkele borden, bekers, messen en vorken, lepels, enkele placematjes, handtassen om naar de winkel te gaan. In het winkeltje een winkelkarretje. De boekenhoek vol leuke en leerrijke boeken. Ik zorgde ervoor dat alles klaarlag om de ochtend vlot te kunnen starten. Daar stond ik dan vol ongeduld te wachten op de bel. Daar ging de bel, ik mocht de kleuters halen. Ze deden hun jasjes uit, haalden hun koekje en drankje uit hun boekentas en legden hun schriftje in de mand, en plaatsten hun boekentasjes op de plank. Ik stelde mezelf voor, het ochtendonthaal verliep vlot. We vlogen er meteen in met de eerste kennismaking met het BC "aan tafel". De voormiddag verliep vlot, de kleuters waren enthousiast en flink, ze hadden veel plezier. Tijdens de middag even rusten en vertellen hoe de eerste kennismaking was geweest. Mijn stagepartner en ik oefenden ons themaliedje. Ik ging terug naar mijn klas en zorgde ervoor dat alles klaarstond voor de namiddag. Ik was er helemaal klaarvoor. Plots keek ik naar de deur en daar stond Mevr. Beckaert. Ik wees haar de weg naar de directie. Dan keerde ik terug naar de klas. Met een goed gesprek van Mevr. Beckaert begon ik aan mijn muziekmoment, het themalied werd voor de eerste keer aangebracht. Ik deed mijn toonovername en begon te zingen, tot opeens D. kwam meespelen op mijn piano. Dat had ik niet verwacht, ik was uit mijn ritme, mijn hoofd zo rood als een tomaat. De kleuters lachten om het hardst. Dan maar opnieuw beginnen... Het muziekmomentje verliep verder vlot, en voor de eerste keer kreeg ik goede commentaar op mijn zang. Ik was heel tevreden en mijn stage kon niet meer stuk. De volgende dagen verliep alles vlot, we hebben geknutseld, gekookt, gespeeld, en nog meer leuke activiteiten gedaan. Donderdag was het grootoudersfeest en samen met de kinderen hebben we de show gestolen op het podium. Jammer genoeg was het weekje al snel voorbij en moest ik al terug afscheid nemen. Ik heb er heel wat leuke herinneringen aan over gehouden en kijk al uit naar mijn volgende stage!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten