zondag 9 januari 2011

Opdracht beeld: popjes maken


1. vingerpopjes:

A. Ik heb een parel genomen en aan 1 kant de opening breder gemaakt, breedt genoeg voor je vingertop.

B. Daarna heb ik kleertjes gemaakt uit vilt voor de vingerpopjes.

C. Ik heb gekozen voor een kok, een meisje en een jongen.

D. Wanneer de kleren klaar waren heb ik ze met mijn lijmpistool bevestigd aan de parel.

E. Hun haar is gemaakt uit wol en hun hoofddeksels uit vilt. Deze zijn ook bevestigd met het lijmpistool.

F. De gezichtjes zijn getekend met een zwart stiftje.


2. Borstelpopje:

A. Ik heb een verfborstel gekozen en deze bekleedt met verschillende materialen.

B. Ik heb er een grappig ventje van gemaakt.

C. Aan de haren van de verfborstel heb ik niets gedaan.

D. Het hoofdje heb ik bekleedt met vilt. Eerst roze vilt voor het gezicht. Daarna heb ik er nog witte stof over gedaan om er de ogen op te kleven.

E. De ogen zijn bevestigd met het lijmpistool. Het zijn wiebeloogjes.


3. Doospop:

A. Ik heb uit een schoendoos een krokodil gemaakt.

B. Ik heb de schoendoos bekleedt met groen papier.

C. De ogen bestaan uit twee schuimrubberen bollen waar ik zwarte vilt heb op gekleefd.

D. De neus is gemaakt uit papier.

E. De tong is gemaakt uit vilt en aan de doos bevestigd.

F. Aan de achterkant van de doos is er een opening gemaakt. Dit is voor je hand door te steken en zo de mond te bewegen.

G. Voor je je hand in de mond steekt moet je eerst je hand door het lichaam plaatsen. Zo lijkt het meer op een krokodil.


4. Sokpop:

A. Ik heb van een sok een draak gemaakt.

B. Ik heb de kous eerst opengesneden en de mond van de draak gemaakt.

C. Ik heb de hiel weggewerkt.

D. Ik heb twee kleine bultjes gemaakt voor de neus.

E. De oren, ogen en horens heb ik erop genaaid, het haar ook.

F. Aan de mond van de draak heb ik 2 scherpe tanden bevestigd.


5. Moussepop:

A. Ik heb uit een spons een schildpad gemaakt.

B. Ik heb in de spons een opening gemaakt waardoor je een Chinees stokje kan steken.

C. Aan het uiteinde van het stokje is het hoofd bevestigd. Wanneer je de stok beweegt kan je dus het hoofdje in het lijfje steken, of eruit laten komen.

D. De harde kant van de spons, de schuurkant heb ik gebruikt om de vlekken op de schild te maken.

E. De poten zijn gemaakt uit spons en zijn bevestigd met het lijmpistool.


Ik heb nog verschillende andere popjes in elkaar gestopt. Wanneer je je fantasie gebruikt kan je veel leuke dingen maken. En vooral zoeken naar materialen die je thuis hebt liggen, of oma's en opa's,... Je kan met veel kosteloos materiaal leuke dingen maken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten