zondag 9 januari 2011

Lekkerbek Violet



Ik had graag het digitaal verhaal op mijn blog geplaatst maar dit is mij nog niet gelukt. Doordat mijn filmpje gemaakt is met power point. Maar je mag mij altijd contacteren als je het eens wilt zien.



Ik heb een digitaal verhaal gemaakt van het boek "Lekkerbek Violet" van Marie- Anne Gillet.


Dit verhaal heb ik gebruikt tijdens mijn stage in de 2de kleuterklas. Het BC was "aan tafel". De kleuters vonden het een aantrekkelijk boek vol leuke prenten. Ze waren allemaal geboeid aan het kijken wanneer ik aan het voorlezen was. Af en toe werd er wel eens gelachen met enkele prenten uit het boek. Vooral de afbeelding waarin je ziet dat Violet door de deur naar buiten wil, maar dit lukt niet door haar dikke billen. Het boek heeft duidelijke prenten.


Ik heb mijn digitaal verhaal gemaakt met power point. Ik heb eerst en vooral de prenten gescand en daarna bewerkt in paint. Wanneer alle prenten in de power point waren geplaatst, kon ik beginnen met het opnemen van de tekst. Bij iedere afbeelding heb ik de tekst ingesproken. Wanneer dit allemaal gebeurt was, ben ik overgegaan tot het instellen van de tijd, zodat de kleuters alleen maar hoeven te luisteren en te kijken.


Ik zou het boek zeker aanraden om eens in de kleuterklas te gebruiken.

2 opmerkingen:

  1. leuk hoor!
    Wil zeker en vast je digitaal verhaal eens zien, moest dit mogelijk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Debbie je moet je Powerpoint opslaan als een MP4 bestand, maar daar kan je dan niet meer wijzigen!
    Opslaan als ... titel en eronder kiezen voor MP4 i.p.v. Powerpoint

    BeantwoordenVerwijderen