zaterdag 2 januari 2010

ICT opdracht

Voor het vak ICT kregen wij een opdracht om via photostory een filmje te maken. In het filmpje moesten wij een virtuele rondleiding geven in een school. Ik gekozen voor De Kleine Prins. Ik heb zelf 9 jaar in deze school gezeten. De school is al veel veranderd bij vroeger. Ik kan toch wel zeggen dat het een speelse school is, er worden veel kleuteren gebruikt in de school. In de kleuterklassen zijn er overal tekeningen op de muur geschilderd en alles is in felle kleuren geschilderd.

Het programma Photostory moesten wij downloaden via toledo, dit verliep niet zo als ik wilde. Het lukt mij niet om photostory op mijn computer te dowloaden. Na enkele keren proberen is het mij dan toch gelukt. Ik had meer dan 160 foto's, ik heb eerst de beste uitgehaalt anders ging mijn film een beetje te lang duren. Daarna heb ik met picasa enkele foto's bewerkt. Daarna ben ik vol goede moed aan mijn filmje begonnen. Het is niet moeilijk om met photostory te werken maar het neemt wel veel tijd in. Na een uurtje stonden al mijn foto's in de juist volgorde en was ik klaar om animatie toe te voegen. Ik had alles opgeslaan en ging de volgende dag verder werken aan mijn filmpje. Maar ik had geen geluk want mijn laptop was stuk de dag erna. Ik ben meteen naar de winkel geweest maar jammergenoeg was alles weg. Ik ben toen helemaal opnieuw begonnen op een andere computer. Ik heb 3 uur gewerkt aan mijn filmpje maar gelukkig kon ik alles opslaan en was ik klaar.

In de virtuele rondleiding zie je eerst de school met het logo, daarna zie je de speelplaats met de fietsenstalling, de zandbak, en het volledige gebouw. Daarna gaan we binnen in de school en zie je beide kanten van de gebouwen. Je kan een klas zien van het kleuter en één van het lager.

klik hier om de site van de kleine prins te bekijken: http://www.dekleineprins.be/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten