zaterdag 2 januari 2010

cultuurproef

fantastic illusions is een tentoonstelling in het broelmuseum in Kortrijk.
Ik zag het artikel in de krant en ik vond dat de titel toch wel iets had.

Als ik de titel las dacht ik dat de tentoonstelling vol kleurijke werken zou staan. En dat je volop je fantasie zou kunnen gebruiken. Maar dit was niet zo. De tentoonstelling was niet zo groot en de meeste werken stonden in een donkere kamer. Er was maar in werk die mee aansprak en dit kwam doordat het geel was en er in dit werk wel kleur in zat. De eerste werken waren schetsen die wel mooi waren en je kon wel zien dat het veel werk was om deze te maken. Je kon ook nog naar de paardenstal gaan, daar stonden ook nog werken. Er stonden 2 schermen daarop kon je zwartwit tekeningen zien die ze met de computer hebben gemaakt. Er stond ook een spelletje die je kon spelen met de playstation. Ik begon ermeer te spelen maar er gebeurde niet veel. In het spel was ik bladeren die door de wind dwarrelden, je kon ze verplaatsen waar je maar wilde. Maar verder gebreurde er niets. Wanneer ik uitleg vroeg zei de vrouw dat je dit spel speelt voor kalm te worden. Het spel word niet gespeeld om te winnen. Gewoon voor het plezier, er zit ook geen doel in het spel.
De tentoonstelling was niet wat ik me voorstelde. Ik had meer kleur verwacht en meer fantasie.
Het is zeker geen tentoonstelling om samen met kleuters te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten