woensdag 21 juli 2010

Boem het wakkere slaapschaap


Boem is een slaapschaap. Alleen net even anders.

Boem houdt van HOPLA en JIIIIIHA en wil nog

lang niet naar bed. Toch wordt hij moe.

Maar ook al telt hij duizend jaar.

En moet hij ontzettend gapen.

Dan nog kan Boem niet...

Tijdens onze stage in de 2de kleuterklas heb ik samen met de kleuters gewerkt rond het BC naar bed. Samen met de kleuters heb ik een hele week gewerkt rond slapen, pyjama's , bedden, knuffel's,... Om de klas aantrekkelijk te maken heb ik verschillende materialen meegenomen. Knuffel's, pyjama's, pantoffels, dekens, washandje, nachtlampje, grote tandenborstel,... dit zijn allemaal materialen die je kon terugvinden in de klas.


De kleuters kregen gedurende de stage een slaapdagboekje mee naar huis. Door het slaapdagboekje stonden de kleuters stil bij het slaapgebeuren. Was ik blij of droevig wanneer ik moest gaan slapen? Hoe ziet mijn bed eruit? Is het al donker wanneer ik ga slapen?...


De kleuters hebben enkele knutselwerkjes gemaakt rond het BC naar bed. De kleuters hebben hun eigen pyjama mogen ontwerpen. Daarna hebben ze ook een bedje mogen maken uit een schoendoos voor hun knuffel. Iedere kleuter kon zijn/ haar eigen fantasie gebruiken om een leuk bedje te maken.


Naar bed gaan is niet altijd even leuk, soms zijn we wel eens bang voor een monster onder ons bed. Maar wat een geluk...monsters bestaan niet! Het boek "Monsters bestaan niet" is een zeer leuk boek om te vertellen, er zit spanning in. De kleuters kunnen zichzelf vinden in het verhaal.


Het was een zeer leerrijke stage zowel voor mij als voor de kleuters.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten